- Instagram wordt door sommigen al afgeschreven als socialmediaplatform, nu TikTok en andere concurrenten het op de hielen zitten.
- Maar in tegenstelling tot de opkomende platformen, wordt Instagram gezien als het nieuwe ‘visitekaartje’ van influencers en ondernemers.
- Dat creëert kansen voor moederbedrijf Meta.
- Lees ook: Instagram en TikTok bieden buiten de VS nauwelijks ondersteuning aan creators met tools om geld te verdienen – YouTube biedt betere mogelijkheden
ANALYSE – Schrijf Instagram nog niet af. Hoewel sommigen het platform al ‘dood’ hebben verklaard, zoals Kate Lindsay van The Atlantic, maakt het mogelijk gewoon een midlifecrisis door.
De app voor het delen van foto’s heeft sinds de lancering in 2010 verschillende metamorfoses ondergaan. Het imiteerde Snapchat, YouTube, TikTok en meer recent BeReal. Elke keer weer hebben influencers en ondernemers zich aangepast aan de wijzigingen op het platform.
Maar volgens influencers en ondernemers is er één Instagram-functie die almaar populairder wordt: mensen vinden, hen volgen en contact leggen via een direct message (DM).